Všeobecné obchodné podmienky

  1. Úvodné ustanovenia

 

  • Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na kúpu tovaru v internetovom obchode na stránke www.monq.sk (ďalej len „e-shop“), prevádzkovanom SZČO Daniela Báťková Krpeľná 1154/33 , 96212 Detva, IČO:50686712, DIČ: 1122544819,  (ďalej len „predávajúci“).
  • Kupujúcim je zákazník, ktorý uzavretím kúpnej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim. VOP upravujú práva a povinnosti zmluvných strán a sú súčasťou kúpnej zmluvy.

 

Kontaktné údaje predávajúceho:

e-mail: info@monq.sk
telefón: +421 904 490 198

poštová adresa: Daniela Báťková Krpelna 1154/33 , 962 12 Detva

 

 

  1. Objednávka tovaru

 

  • V e-shope nakupujete jednoducho a pohodlne vkladaním tovaru do virtuálneho nákupného košíka. Pred odoslaním objednávky je potrebné vybrať si spôsob doručenia, spôsob platby, riadne sa oboznámiť a súhlasiť s týmito VOP, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Bezprostredne pred odoslaním objednávky sme povinní Vám výslovne, jednoznačne a zrozumiteľne uviesť aj informácie o:

– hlavných  vlastnostiach tovaru
– celkovej cene tovaru ako aj nákladov na dodanie, poštovného a iných

poplatkov a nákladov vrátane DPH

– lehote, do ktorej sa zaväzujeme dodať tovar

  • Objednávka Vás zaväzuje momentom jej odoslania potvrdením funkcie označenej ako “objednávka s povinnosťou platby”, ktorá predstavuje informáciu o tom, že objednávka vyžaduje platbu za tovar. Vašu objednávku spracujeme bez zbytočného odkladu po jej odoslaní, najneskôr do 24 hodín. Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy.
  • Potvrdenie o prijatí objednávky obsahuje číslo objednávky, názov a špecifikáciu tovaru, údaje o cene tovaru a nákladov doručenia (balné, poštovné, poplatok za dobierku), spôsob platby, miesto dodania, údaje o predávajúcom, prípadne ďalšie informácie.
  • Na zadanú e-mailovú adresu Vám budú zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky. Objednávka sa automaticky archivuje aj vo Vašom konte, ak nakupujete ako registrovaný zákazník. Pri objednávkach veľkého množstva tovaru a v prípade, ak ste novým/neregistrovaným zákazníkom, Vás pred prijatím objednávky kontaktujeme telefonicky.

 

  1. Storno objednávky

 

Vyhradzujeme si právo stornovať objednávku, ak po jej prijatí vyjde najavo, že objednaný tovar je nedostupný pre vypredanie zásob, alebo jeho stiahnutie z ponuky a nie sme preto schopní vybaviť objednávku za podmienok dohodnutých v kúpnej zmluve, o čom Vás bezodkladne informujeme. Pred stornom objednávky Vám ponúkneme náhradný tovar. Ak s náhradným plnením nebudete súhlasiť, objednávku stornujeme a bezodkladne Vám vrátime všetky platby prijaté na základe kúpnej zmluvy.

 

  1. Platobné podmienky

 

  • Všetky ceny a poplatky sú uvádzané s DPH. Cenové akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak.
  • Cena tovaru nezahŕňa náklady na doručenie tovaru (balné, poštovné, poplatok za dobierku), ktoré znáša v plnej miere zákazník podľa zvoleného spôsobu doručenia a platby.
  • Zaplatiť možno vopred, alebo na dobierku (tzn. pri doručení tovaru). V prípade platby vopred, zásielku expedujeme po obdržaní platby. Platbu bankovým prevodom je nutné uhradiť do 4 pracovných dní, v opačnom prípade objednávku a rezervované položky v nej stornujeme.
  • Platobné metódy dostupné v závislosti od zvoleného spôsobu doručenia: Dobierka,  bankový prevod na náš účet, platba platobnou kartou MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron, Visa Pay, – prostredníctvom platobnej brány 24-pay, platba cez prostredníctvom zrýchlených tlačidiel platobného portálu 24-pay,

 

  • Číslo účtu pre bezhotovostné platby:

Fio banka, a.s., pobočka zahr. banky
IBAN: SK9283300000002401771884
BIC (SWIFT): FIOZSKBA
Mena: EURO

  1. Dodacie podmienky

 

  • Záväzok dodať tovar je splnený jeho odovzdaním zákazníkovi. Zákazník je povinný tovar prevziať na dohodnutom mieste a čase. K tovaru je Vám poslaný daňový doklad (faktúra) e-mailom uvedeným v objednávke.
  • Zákazník nadobúda vlastnícke právo k tovaru jeho prevzatím v mieste doručenia. Prevzatím tovaru prechádza na zákazníka nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia veci. Zákazník má právo odmietnuť prevziať tovar v prípade, ak je zásielka viditeľne poškodená.
  • Tovar, ktorý máme skladom, expedujeme v deň objednávky alebo v nasledujúci pracovný deň v závislosti od času vyzdvihnutia zásielok prepravcom podľa zvoleného spôsobu doručenia.  V prípade, že niektorý tovar nebude skladom, budeme Vás kontaktovať telefonicky alebo e-mailom.
  • Dodacia lehota je 1 až 5 pracovných dní od expedície zásielky.
  • Tovar posielame doporučene iba pri platbe vopred, v opačnom prípade platíte na dobierku. Dobierka je spoplatnená sumou 1 € s DPH.
  • Ak objednaný tovar nie je na sklade, budeme Vás bezodkladne telefonicky kontaktovať. Máte možnosť objednávku stornovať a už vykonaná úhrada Vám bude bezodkladne vrátená alebo máte možnosť zmeniť spôsob doručenia s refundáciou rozdielu už uhradeného poštového.
  • Pri objednávke tovaru v hodnote najmenej 50 € s DPH je poštovné zdarma.

 

  1. Odstúpenie od zmluvy

 

  • V súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru, alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákazník má právo odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak bol v rámci jednej objednávky tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bolo oznámenie o odstúpení od zmluvy odoslané najneskôr v posledný deň lehoty. Odstúpiť od zmluvy možno aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie.
  • Odstúpiť od zmluvy možno aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (napr. vo vzťahu k jednému z viacerých objednaných produktov). Právo na odstúpenie uplatníte akýmkoľvek vyhlásením v listinnej podobe, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči, z ktorého jednoznačne vyplýva Vaše rozhodnutie odstúpiť od kúpnej zmluvy (napr. listom alebo e-mailom na kontaktné adresy uvedené v úvode VOP). Na odstúpenie od zmluvy môžete použiť tento formulár tu na stiahnutie. Prijatie oznámenia o odstúpení od zmluvy Vám bezodkladne potvrdíme e-mailom.
  • Doručením odstúpenia od zmluvy druhej zmluvnej strane sa zmluva od počiatku zrušuje a zmluvné strany sú povinné si bezodkladne vrátiť všetko, čo si na základe zmluvy už navzájom poskytli. Bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, Vám vrátime všetky platby, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov, ktoré sme od Vás prijali na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, a to rovnakým spôsobom, aký ste použili pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté Vaše právo dohodnúť sa na inom spôsobe platby, za čo Vám nemôžu byť účtované žiadne ďalšie poplatky.
  • Nie sme povinní uhradiť Vám dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia nami ponúkaný. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré ste si zvolili, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia nami ponúkaný.
  • Do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy nám doporučene (nie na dobierku!) zašlite tovar na adresu Daniela Báťková Krpeľná 1154/33 Detva 962 12. Lehota je zachovaná, ak tovar zašlete na prepravu alebo donesiete najneskôr posledný deň lehoty. Náklady na vrátenie tovaru znášate Vy. Nie sme povinní Vám vrátiť platby uhradené na základe kúpnej zmluvy pred tým, ako je nám tovar doručený späť.
  • Upozorňujeme, že kupujúci pri vrátení tovaru zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
  • Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak ide o:

predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

Počas bežania reklamnej kampane “vyskúšanie zadarmo” a následne 14 dní po ukončení kampane je možné vrátiť výrobok bez udania dôvodu a peniaze za výrobok vám budú vrátené. Obsah náplne difuzera nesmie byť pod 50%. Suma za dopravu sa nevracia.

 

Odstúpenie od zmluvy predávajúcim

 

Vyhradzujeme si právo odstúpiť od zmluvy v prípade, ak zákazník tovar neprevezme v dohodnutej odbernej lehote a tento sa nám vráti späť. Oznámenie o odstúpení od zmluvy pošleme písomne na e-mail zadaný pri objednávke (vrátenie tovaru, objednávka zrušená). Ustanovenia týchto VOP o následkoch odstúpenia od zmluvy sa uplatnia obdobne ako pri odstúpení od zmluvy kupujúcim.

 

 

 

  1. Zodpovednosť za vady tovaru a reklamačný poriadok

 

  • Za vady tovaru zodpovedáme podľa príslušných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občianskeho zákonníka v platnom znení a zákonov na ochranu spotrebiteľa (zákon č.  250/2007 Z. z. a 102/2014 Z. z.). Zákazník je povinný si tovar pri prevzatí riadne skontrolovať, nakoľko záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru kupujúcim. Na tovar poskytujeme záruku v trvaní 24 mesiacov. U niektorých komponentov spotrebného charakteru je v rámci poskytovanej záručnej doby deklarovaná ich životnosť ovplyvnená intenzitou používania osobného difuzéra nasledovná: batéria 6 mesiacov.
  • Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru spôsobené jeho užívaním v rozpore s účelom používania, alebo pokynmi uvedenými v návode na použitie, mechanickým poškodením, vystavením tovaru nebezpečným následkom tepelného a/alebo elektromagnetického žiarenia, pôsobením poveternostných vplyvov a vplyvov okolia (vlhkosť, prašnosť, priame slnečné žiarenie, vibrácie), mechanickým poškodením a neoprávnenými zásahmi do tovaru.
  • Informácie o určených osobách a servisných miestach pre záručný a pozáručný servis Vám ich poskytneme na požiadanie telefonicky, alebo prostredníctvom e-mailu. Reklamačný protokol si môžete stiahnuť tu.
  • Reklamáciu uplatníte písomne v záručnej dobe na adrese Daniela Báťková Krpeľná 1154/33 Detva 962 12. Pri uplatňovaní reklamácie ste povinný predložiť doklad o kúpe tovaru (faktúru/pokladničný blok), a písomne oznámiť podstatu vady tovaru. Za účelom vybavenia reklamácie ste povinný predložiť nám reklamovaný tovar spolu s príslušenstvom. V prípade zasielania tovaru na adresu ste  povinný uskutočniť všetky úkony potrebné na ochranu tovaru pred poškodením počas prepravy. Tovar zaslaný na dobierku neprevezmeme – bude kupujúcemu vrátený. Tovar odporúčame kupujúcemu poistiť. Odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru, až do dňa oznámenia výsledku reklamácie kupujúcemu záručná doba neplynie. O uplatnení reklamácie Vám vydáme potvrdenie.
  • Z Občianskeho zákonníka Vám podľa povahy vady vyplývajú rôzne nároky. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, máte právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená a túto vadu sme povinní bez zbytočného odkladu odstrániť. Namiesto odstránenia vady môžete požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak nám tým nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru, alebo závažnosť vady. Namiesto odstránenia vady môžeme vždy vymeniť vädnú vec za bezvädnú, ak Vám to nespôsobí závažné ťažkosti. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, máte právo na výmenu veci, alebo máte právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva Vám prislúchajú, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však nemôžete pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave, alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, máte právo na primeranú zľavu z ceny veci.
  • Podľa toho, ktorý z uvedených nárokov si uplatníte, sme povinní určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr, vybavenie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť až odo dňa prevzatia predmetu reklamácie, ak nebol predložený pri uplatnení reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie máte právo od zmluvy odstúpiť, alebo máte právo na výmenu výrobku za nový. O vybavení reklamácie sme povinný vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, resp. prevzatia reklamovaného výrobku.
  • Ak ste reklamáciu výrobku uplatnili počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môžeme vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Vás vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Sme povinní Vám poskytnúť kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie.
  • Ak ste reklamáciu výrobku uplatnili po 12 mesiacoch od kúpy a bola Vám zamietnutá, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môžete zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady, znášame my bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak sa odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môžete reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Sme povinní Vám uhradiť do 14 dní odo dňa opätovného uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Opätovne uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
  • Po vybavení reklamácie ste povinný si reklamovaný tovar prevziať.

 

  1. Alternatívne riešenie sporov

 

Máte právo sa na nás obrátiť so žiadosťou o nápravu, ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili Vašu reklamáciu, alebo ak sa domnievate, že sme porušil Vaše práva. Ak odpovieme na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovieme do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu Slovenskej obchodnej inšpekcii podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 uvedeného zákona. Obsahové náležitosti návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu nájdete tu. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorý pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

 

  1. Záverečné ustanovenia

 

  • Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj
Dolná 46, 974 00  Banská Bystrica

 

  • Práva a povinnosti medzi predávajúcim a spotrebiteľom neupravené v týchto VOP sa spravujú Občianskym zákonníkom a príslušnými právnymi predpismi na ochranu spotrebiteľa. Práva a povinnosti medzi predávajúcim a kupujúcim: fyzickou osobou –podnikateľom, resp.  právnickou osobou, neupravené v týchto VOP sa spravujú Obchodným zákonníkom. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že prípadné spory vyplývajúce z ich zmluvného vzťahu budú prednostne riešiť dohodou. V prípade, že nedôjde k dohode, pre všetky spory vyplývajúce zo zmluvného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim je rozhodovacia právomoc daná vecne a miestne príslušnému súdu podľa ust. § 12 a nasl. zákona č. 160/2015 Z. z. Civilný sporový poriadok, v znení neskorších zmien.
  • Uzavretím kúpnej zmluvy potvrdzujete, že ste sa riadne oboznámili s týmito VOP, porozumeli ste ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasíte.

 

V Detve, dňa 1.10.2021